12 wskazówek, jak zachować porządek w biurze

Oprócz domu, Twoje biuro to przestrzeń, w której spędzasz większość czasu. Utrzymanie czystego i zorganizowanego miejsca pracy oznacza zdrowe i komfortowe środowisko dla Ciebie i Twoich pracowników.
Oprócz domu, Twoje biuro to przestrzeń, w której spędzasz większość czasu. Utrzymanie czystego i zorganizowanego miejsca pracy oznacza zdrowe i komfortowe środowisko dla Ciebie i Twoich pracowników.

Wykazano również, że czyste miejsce pracy zmniejsza liczbę dni chorobowych i zwiększa produktywność. Ponadto chciałbyś, aby Twoi klienci wyszli z biura z dobrym wrażeniem.

Co więcej, w zorganizowanej przestrzeni biurowej o wiele łatwiej jest znaleźć rzeczy i ważne dokumenty niż w bałaganie.

Jeśli interesuje Cię sprzątanie przestrzeni biurowej, oferujemy kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć.

1. Zreorganizuj wszystkie elementy pakietu Office

Cały zgiełk podczas gorączkowego dnia pracy zwykle prowadzi do rozproszonych biurek. Twoja przestrzeń biurowa musi uwolnić się od wszelkiego wizualnego i niezorganizowanego bałaganu.

Zacznij od posortowania wszystkich ważnych dokumentów i umieszczenia ich w odpowiednich plikach i folderach. To z pewnością pomoże ci łatwo je znaleźć w przyszłości i uporządkować bałagan.

Wszystko, od długopisów, papierów, karteczek samoprzylepnych, artykułów biurowych po przedmioty w spiżarni, musi być na swoim miejscu. Wyrzucenie wszystkich niepotrzebnych przedmiotów zrobi miejsce na nowe rzeczy. Mniej bałaganu i mniej gromadzenia się sprawi, że przestrzenie będą wyglądać na większe. Będzie łatwy w czyszczeniu, dzięki czemu będzie wyglądał schludniej.

Trzymaj tylko absolutnie niezbędne przedmioty na biurku, w zasięgu ręki. Na biurku nie powinno siedzieć nic więcej niż komputer lub laptop, notatnik i kilka artykułów biurowych, chyba że masz inne narzędzia niezbędne do codziennej pracy.

Przekaż pracownikom ten pomysł, który sprawi, że całe biuro będzie wyglądało na zorganizowane i minimalistyczne.

2. Uczyń z tego codzienny nawyk

Jeśli nie wyznaczyłeś jeszcze woźnego, Twoim obowiązkiem powinno być codzienne opróżnianie kosza. Wypełnione kosze na śmieci mogą prowadzić do nieprzyjemnych zapachów i rozprzestrzeniania się niehigienicznych zarazków, które mogą prowadzić do chorób. Możesz to zrobić samodzielnie, razem ze swoimi pracownikami, na zmianę i tasując obowiązki.

Po godzinach pracy możesz poświęcić około piętnastu do dwudziestu minut na szybką sesję sprzątania, aby odkurzyć podłogę, uporządkować przedmioty w spiżarni, odłożyć zapasowe materiały biurowe i wyrzucić śmieci.

Jednak nie oczekuje się od pracowników pomocy w sprzątaniu i organizacji. Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, pracownicy mogą pomagać dobrowolnie, dopóki nie będziesz mógł sobie pozwolić na zatrudnienie woźnego.

Ujawniłoby również ich współpracę i lojalność wobec firmy. Dzielenie obowiązków związanych z sprzątaniem każdego dnia może pomóc w utrzymaniu czystości i porządku w biurze bez jednoczesnego obciążania ich ogromną, przytłaczającą odpowiedzialnością.

3. Odkurzaj i myj podłogę co jakiś czas

Niezależnie od tego, czy jest to Twój dom, czy biuro, odkurzanie i szczotkowanie podłogi jest konieczne, aby chronić przed brudem i kurzem. Twoje biuro to przestrzeń handlowa, która każdego dnia jest świadkiem ogromnego natężenia ruchu.

Szalona liczba kroków może pozostawić na podłodze stosy nagromadzonego kurzu i brudu, które stają się niewidoczne gołym okiem. Biuro wymaga dokładnego i regularnego czyszczenia podłóg niż dom, chyba że używasz dywanu.

Następnie należy zmyć podłogę odpowiednim detergentem do podłóg. Należy to ćwiczyć przynajmniej raz lub prawdopodobnie dwa razy w tygodniu, aby usunąć widoczne plamy i ślady, które sprawiają, że podłoga wygląda na brudną. Ponownie, tasowanie tych zadań między pracownikami może regularnie ułatwiać pracę.

4. Czystość na bieżąco

Poproś swoich pomocników o natychmiastowe rozwiązanie tego problemu. Takie sprzątanie w małych kawałkach pozwala uniknąć bałaganu i niepotrzebnego bałaganu. Gdy będziesz mieć trochę czasu, możesz mieć pod ręką czyszczenie przedmiotów, aby rozwiązać problem.
Ma zastosowanie również do sprzątania domu, organizowania i sprzątania, gdy tylko zobaczysz bałagan, może utrzymać twoje biuro w czystości prawie przez cały czas.

Na przykład, posprzątaj bałagan lub brudne naczynia, gdy tylko skończysz lunch, lub zdecyduj się na uporządkowanie brudnej szuflady na koniec dnia. Widzisz brudny pulpit? Natychmiast wytrzyj. Znalazłeś trochę kurzu na stole w recepcji?

Poproś swoich pomocników o natychmiastowe rozwiązanie tego problemu. Takie sprzątanie w małych kawałkach pozwala uniknąć bałaganu i niepotrzebnego bałaganu. Gdy będziesz mieć trochę czasu, możesz mieć pod ręką czyszczenie przedmiotów, aby rozwiązać problem.

Zaszczep ten nawyk również w swoich pracownikach, dzięki czemu będą też bardziej odpowiedzialni i będą traktować przestrzeń biurową jak własną.

Lepiej jest sprzątać w biegu, niż czekać miesiąc i podejmować się ogromnego zadania sprzątania, które może wywołać rozpacz.

5. Docelowe obszary publiczne

Twoje biura i kabiny z pewnością wymagają regularnego czyszczenia i porządkowania, ale obszarami, w których gromadzi się najwięcej brudu i bakterii, są przestrzenie publiczne, takie jak toalety i spiżarnia.

Są to obszary, które są najbardziej niehigieniczne i jeśli nie zostaną dokładnie wyczyszczone, mogą przenosić choroby. Postępuj zgodnie z tą samą procedurą, aby odkurzyć i wyczyścić te przestrzenie, a następnie umyć podłogę środkiem dezynfekującym.

Blat spiżarni regularnie obserwuje wycieki kawy i zbiera połamane okruchy jedzenia, dlatego należy go codziennie czyścić, ponieważ może gromadzić bakterie i prowadzić do chorób i nieprzyjemnego zapachu. Czasami spiżarnia może mieć miejsca do siedzenia, w których można zjeść obiad i zebrać się na krótkie przerwy.

Upewnij się, że salony, stoły i krzesła zostały wyczyszczone, aby pracownicy mogli cieszyć się jedzeniem i kawą w schludnym i uporządkowanym miejscu.

Toalety powinny być sprzątane prawie codziennie, ponieważ nikt nie lubi robić swoich rzeczy w brudnej, śmierdzącej przestrzeni. Dezynfekcja tego obszaru jest najważniejsza. Pamiętaj też, aby zainstalować odświeżacze powietrza w obu tych przestrzeniach, aby zachować przyjemny zapach.

6. Zatrudnij usługę czyszczenia okien zewnętrznych

Teraz, gdy połowa twoich wnętrz jest posortowana, porozmawiajmy o zewnętrznej części twojego biurowca. Jeśli w Twoim biurowcu znajdują się szklane panele, konieczne staje się ich regularne czyszczenie.

Jeśli chodzi o czyszczenie okien w wieżowcach , wynajęcie profesjonalnej usługi może przynieść najlepsze rezultaty.

Specjaliści ci specjalizują się w myciu okien zewnętrznych na dużych wysokościach przy użyciu specjalnego takielunku linowego i lekcji szkoleniowych. Utrzymując bezpieczeństwo i obsługę jako równe priorytety, usługa mycia okien zapewni, że Twój budynek biurowy będzie wyglądał nieskazitelnie z zewnątrz, co jest niezbędne do utrzymania Twojej reputacji w świecie korporacji.

7. Wypierz tkaniny

Największym akumulatorem brudu w biurze powinien być dywan lub dywanik. Dywany są zwykle wykonane z tkaniny lub włosów z mikrofibry, które mogą uwięzić w nich stosy gruzu i zarazków. Przy regularnym odkurzaniu dywanu, co najmniej raz w tygodniu, należy go dokładnie wyprać przynajmniej raz na sześć do dwunastu miesięcy.

Często brud uwięziony w naszych dywanach domowych był bardziej widoczny niż dywany w naszym biurze, ponieważ są one szybciej projektowane, aby pozostały gładkie i proste. W związku z tym ilość nagromadzonego brudu staje się prawie niewidoczna, dlatego zaleca się regularne czyszczenie.

Oprócz dywanu, inne fragmenty tkanin i bielizny, takie jak wycieraczki, zasłony, pokrowce na sofy, poszewki na poduszki, siedziska krzeseł, zdejmowana tapicerka i obrusy, należy odpowiednio wyprać, aby odzyskać połysk i jasność tych tkanin. Zdziwiłbyś się, widząc, jak wiele zmian może przynieść świeżo wyczyszczone tkaniny.

8. Wyczyść urządzenia i przyrządy

Należy wyczyścić wszystkie urządzenia i urządzenia elektroniczne. Zacznij od wszystkich monitorów, ekranów i telewizorów w swoim biurze. Oprócz plam i nagromadzonego brudu należy również dokładnie wyczyścić wszystkie odciski palców.

Musisz kupić antybakteryjny płyn do czyszczenia ekranu, chusteczki, politurę i ściereczki z mikrofibry, które specjalizują się w czyszczeniu ekranów komputerów i laptopów. Nie teksturowane ręczniki papierowe działają dobrze.

Następnie należy wziąć pod uwagę małe i często ignorowane obiekty, takie jak klawiatury i klawiatury telefonu. Jak wspomnieliśmy powyżej, jedzenie przy biurku może gromadzić cząsteczki jedzenia i zanieczyszczenia w szczelinach klawiatury i klawiatur.

Czyść przedmioty, takie jak patyczki kosmetyczne lub rozpylacz do kurzu, aby dotrzeć do najmniejszych zakamarków, które mogą usunąć wszelkie zabrudzenia i ślady tłuszczu. Wskocz do wszystkich urządzeń biurowych, takich jak kuchenka mikrofalowa, ekspres do kawy, lodówka i klimatyzatory i sprzątanie dokładne jakim jest ozonowanie Warszawa.

Czyszczenie powierzchni urządzenia suchą ściereczką z mikrofibry może chronić je przed kurzem. Upewnij się, że uwzględnisz te procedury w swojej codziennej rutynie czyszczenia.

9. Sortuj wiszące przewody i kable

Wiszące druty mogą niepotrzebnie zwiększyć bałagan i bałagan w przestrzeni. Kilka zwisających przewodów i kabli może rozpraszać uwagę i być nieprzyjemnym dla oka, zwłaszcza gdy w biurze odwiedzają Cię ważni klienci.

Wyznacz miejsce na ukrycie przewodów lub użyj listwy przeciwprzepięciowej lub listwy zasilającej, aby mieć wspólne gniazdo ładowania.

Istnieje kilka sposobów ukrycia kabli za panelem. Możesz skorzystać z pomocy eksperta, aby rozwiązać ten problem w ciągu kilku godzin. Podczas gdy nadal planujesz wnętrza swojego biura lub myślisz o wyremontowaniu przestrzeni, pamiętaj o rozwiązaniu tego kłopotliwego problemu.

Jeśli Twoje biuro musi funkcjonować na wielu urządzeniach, co prowadzi do wzrostu liczby zwisających kabli, możesz zamówić meble zaprojektowane w celu rozwiązania tego problemu lub uzyskać biurka, które mogą ukryć przewody po zamknięciu szuflad.

10. Zastosuj zasadę „Zakaz jedzenia na biurkach”

To najgorsza rzecz, jaką Ty i Twoi pracownicy możecie zrobić, aby Twoje miejsce pracy było brudne i niehigieniczne. Nikt nie jest zbyt zajęty, aby móc zrobić porządną 30-minutową przerwę na lunch, z dala od swoich biurek.

Jedzenie przy biurku może pozostawić okruchy jedzenia, tłuste plamy i grube odciski palców, które mogą bardzo zabrudzić miejsce pracy, jeśli później nie zostaną wyczyszczone. Cząsteczki jedzenia, które utknęły w rogach stołów i pomiędzy szczelinami klawiatury, mogą prowadzić do rozwoju bakterii.

Jako szef powinieneś stosować zasadę „zakaz jedzenia na biurku”, której należy ściśle przestrzegać. Jeśli czujesz, że Twój pracownik jest zapchany na czas, powinieneś być trochę bardziej liberalny i przedłużyć jego przerwy. W końcu są tylko ludźmi. Każdy zasługuje na przerwę od długiego harmonogramu pracy.

Twoi pracownicy poczują się świeżo po powrocie ze względu na zmianę środowiska, która ostatecznie zwiększy produktywność. Jeśli nadal nie można wdrożyć tej zasady, możesz poprosić pracowników o wyczyszczenie biurek natychmiast po zakończeniu.

11. Dezynfekcja i odkażanie

Dezynfekcja i odkażanie przestrzeni może zabić wszystkie nagromadzone zarazki i bakterie, prowadząc do zdrowszego środowiska. Zaskakujące byłoby wiedzieć, że na klawiaturze lub pulpicie komputera może znajdować się taka sama ilość nagromadzonych zarazków jak w toalecie. Ponieważ wielu użytkowników od czasu do czasu dotyka tych samych powierzchni, należy ponownie rozważyć kwestię higieny.

Codziennie postępuj zgodnie z procedurą dezynfekcji i ozonowanie wszystkich powierzchni, takich jak biurka, ekrany komputerów, klawiatury, kuchenka spiżarnia i uchwyty krzeseł.

Możesz kupić określone środki dezynfekujące i wytrzeć powierzchnie chusteczkami z mikrofibry lub użyć pary lub spryskać ciepłą wodą w celu ich odkażenia.

Zachęcaj swoich pracowników do stosowania od czasu do czasu środków do dezynfekcji rąk. Chociaż odkażanie i dezynfekcja mogą oznaczać różne terminy, oba są przydatne do budowania zdrowszego środowiska.

12. Zatrudnij profesjonalną usługę sprzątania

Jeśli posiadasz ogromny obszar biurowy, z którym po prostu nie można sobie poradzić w pojedynkę, możesz zatrudnić woźnego do jego utrzymania. Jeśli nie stać Cię na dodatkowe wynagrodzenie co miesiąc, najlepszą ucieczką byłoby zatrudnienie profesjonalnej firmy sprzątającej.

Ci pomocnicy są dokładnie wyszkoleni i dobrze wyposażeni, aby pod koniec dnia pozostawić Twoją przestrzeń nieskazitelnie czystą. Dzięki szybszym i lepszym efektom profesjonalna usługa sprzątania ułatwi Ci zadanie, pozwoli zaoszczędzić czas i złagodzić niepokój. Co więcej, sprawią, że każdy wydany grosz będzie tego wart.

Usługi te posiadają również lepszy sprzęt czyszczący, który może podnieść jakość wyników. Wystarczy zatrudnić ich raz w miesiącu, co również zmieści się w Twoim budżecie.

Utrzymywanie czystości w biurze może zwiększyć produktywność pracowników , daje im szansę na lepszą koncentrację i sprawia, że ​​czujesz się bardziej zrelaksowany w środowisku pracy, a także oznacza reprezentacyjny lokal dla klientów, zwłaszcza gdy przychodzą niespodziewanie. Wykona więcej pracy i powierzy więź między Tobą a Twoimi pracownikami.