W branży restauracyjnej jest takie powiedzenie: „Ludzie jedzą najpierw oczami”.

Oznacza to, że nawet jeśli jedzenie jest doskonale ugotowane i pyszne, zła prezentacja może zniechęcić kogoś, zanim nawet spróbuje.

Detaliści i marki stoją przed tymi samymi wyzwaniami. Możesz mieć najlepsze produkty lub ceny na rynku, ale jeśli twoje sklepy są nijakie, a produkty słabo eksponowane, ludzie będą szukać gdzie indziej. W tym miejscu do gry wkracza wizualny merchandising.

Co to jest Visual Merchandising?

Visual merchandising to praktyka projektowania i wyświetlania towarów w handlu detalicznym w celu zaangażowania kupujących i zwiększenia sprzedaży. Odbywa się to poprzez tworzenie wyświetlaczy, które podkreślają wygląd produktu, cechy, zalety i zastosowania w atrakcyjny wizualnie sposób.

Kluczową kwestią jest to, że wizualny merchandising nie polega tylko na tym, aby produkty wyglądały dobrze. Chodzi o przedstawienie ich w sposób, który przyniesie wymierny wzrost przychodów. Funkcjonuje to tak jak w kuchni czy też w firmach gastronomicznych takich jak restauracja Kielce, gdzie dobrze przedstawione produkty zachęcają do zamówienia.

Zwykle myślimy o visual merchandisingu pod kątem tego, jak produkty są prezentowane w sklepie za pośrednictwem wystaw sklepowych, manekinów, oznakowań, interaktywnych doświadczeń itp. To z pewnością prawda, ale wraz z rozwojem sprzedaży wielokanałowej , silny wizualny merchandising musi również rozciągać się na online kanały.

Visual merchandising to praktyka projektowania i wyświetlania towarów w handlu detalicznym w celu zaangażowania kupujących i zwiększenia sprzedaży.

Znaczenie silnego wizualnego merchandisingu

Visual merchandising to potężny sposób na przebicie się przez hałas. W sklepach stacjonarnych i witrynach sklepów internetowych konsumenci są zasypywani reklamą wizualną i tekstową. Kiedy jest tak wiele produktów krzyczących „Spójrz na mnie!”, Konsumenci łatwo przeoczyć większość z nich.

W przypadku visual merchandisera praca polega w dużej mierze na rozpoczęciu od architektury całej powierzchni handlowej, niezależnie od tego, czy jest to sklep, strona internetowa czy aplikacja mobilna.

Ostateczną rolą wizualnego merchandisera jest zatem zaprojektowanie przestrzeni, które łączą unikalne cechy sprzedaży poszczególnych produktów i ogólną estetykę marki w sposób, który komunikuje wartość każdego produktu i marki jako całości. Chodzi o zorientowanie obsługi klienta we wszystkich kanałach w sposób, który przekazuje to, co chcesz, aby klienci wiedzieli o Twoich produktach i marce, bez polegania na dużej ilości tekstu.

Wszyscy znamy klasyczny lejek sprzedaży „AIDA”: uwaga, zainteresowanie, decyzja, działanie. Na szczycie tej ścieżki znajduje się wizualny merchandising. Powinien przyciągać uwagę, wzbudzać zainteresowanie i wprowadzać pasywne przeglądarki głębiej w proces podejmowania decyzji.

Rozważ alternatywę: każdy produkt jest wyświetlany obok siebie i niewiele go od siebie odróżnia. Układ sklepu nic nie mówi o marce i nie zachęca kupującego, by dowiedział się więcej. To nie brzmi jak mądra strategia, prawda?

Rodzaje wizualnego merchandisingu

Większość marek i sprzedawców detalicznych ma już pewien stopień wizualnego merchandisingu. Ale jeśli chcesz ulepszyć swój, jak możesz zacząć stosować różne techniki sprzedaży w punktach sprzedaży?

W tej sekcji rozważymy kilka rodzajów wizualnego merchandisingu i sposoby ich wykorzystania. Zastanów się, z których już korzystasz, a które możesz dodać do swojej mieszanki, aby opowiedzieć historię produktu i marki w inny sposób.

Wyświetlacze interaktywne

Technologie ekranów dotykowych to świetny sposób na przyciągnięcie ludzi do określonego wyświetlacza, aby dowiedzieć się więcej o określonym produkcie lub linii produktów. Mogą one przybrać formę gry typu „wybierz własną przygodę” lub nawet obejmować rzeczywistość wirtualną / rzeczywistość rozszerzoną.

Oczywiście interaktywność nie musi pochodzić tylko z nowoczesnych rozwiązań. Na przykład marketing terenowy to świetny sposób, aby pokazać, o co Ci chodzi, zamiast mówić, w sposób uwzględniający klienta. Może to być tak proste, jak umożliwienie klientom wypróbowania produktów i poproszenie ich o wyrażenie opinii.

Wyświetlacze okienne

Pierwsze wrażenie, jakie zrobisz na kliencie, może być dużą zaletą dla Twojej marki, jeśli je zdobędziesz. Witryna wystawowa, która przyciąga wzrok kupującego i wzbudza jego zainteresowanie, gdy wchodzą do przestrzeni handlowej, może sprawić, że spojrzą głębiej w Twoją ofertę.

Wyświetlacze okienne są nieskończenie elastyczne i mogą być używane na wiele różnych sposobów do przekazywania cennych informacji o nowych produktach i promocjach.

Manekiny

Manekiny są podstawą prawie każdego sklepu z odzieżą i nie bez powodu. Pozwalają klientom zobaczyć, jak wyglądają ubrania na osobie, bez zmuszania wszystkich do przymierzania. Ale to, że są już od jakiegoś czasu, nie oznacza, że ​​wyszli z mody.

Sprytni wizualni merchandisery pozują manekiny w interesujący i nieoczekiwany sposób, aby przyciągnąć uwagę i przełamać status quo biernych kupujących.

A dla sprzedawców detalicznych innych niż odzież: jak możesz wykorzystać manekiny, aby bawić się oczekiwaniami klientów? Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu z elektroniką lub artykułami gospodarstwa domowego, aby zobaczyć manekiny prezentujące produkty.

Oznakowanie

Proste, ale efektywne. Oznakowanie to sprawdzona technika przekazywania wielu informacji w przystępny i przyciągający wzrok sposób. Może to być tak proste, jak plakat przedstawiający wiele, lub tak złożone, jak cyfrowy znak, który bawi i informuje. Podobnie jak w przypadku wyświetlaczy okiennych i manekinów, oznakowanie jest prostym narzędziem, które można dostosować do każdego rodzaju wiadomości.

Jak skutecznie robić Visual Merchandising

Konkretne techniki, których używasz do wizualnego merchandisingu, są ważne, ale ważne jest, aby nie tracić z oczu ogólnej strategii merchandisingowej. Oto kilka wskazówek dotyczących skutecznego korzystania z wizualnego merchandisingu.

Dogłębnie zrozum swojego klienta

Tworzenie skutecznego wizualnego merchandisingu to nie tylko kwestia stworzenia atrakcyjnej wizualnej marki i przyciągających wzrok ekspozycji. To, w jaki sposób prezentujesz swoje produkty, musi być również informowane o tym, co jest ważne dla Twoich klientów.

Czy Twoi klienci szukają wysokiej wartości w niskich cenach? Szukają poczucia luksusu i zróżnicowania? Czy starają się pozostać w czołówce najnowszych trendów w modzie?

Twoja strategia merchandisingowa powinna uwzględniać to wszystko podczas planowania wizualnej ekspozycji Twoich sklepów i kanałów cyfrowych.

Opowiedzieć historię

Klienci podejmują niemal natychmiastowe decyzje, czy przyjrzeć się czemuś uważnie, czy też iść dalej / przewijać. Dlatego tak ważne jest, aby opowiedzieć historię, która zaczyna się od haczyka. Gdy zainteresowanie zostanie ustalone, pokaż im, co dostają, gdy coś kupią.

Bądź kreatywny i zastanów się, jak możesz odwołać się do czegoś więcej niż tylko zmysłów wzroku klientów. Czy istnieje sposób wykorzystania dźwięku, dotyku, smaku, a nawet zapachu, aby stworzyć wielowymiarowe doświadczenie?

Musisz stale kontrolować swoje sklepy, aby zrozumieć, gdzie Twój merchandising jest skuteczny, a gdzie nie.

Weź pod uwagę oświetlenie, kolor i nastrój

Mówiąc o zmysłach, ważne jest, aby projekt sklepu i wizualny merchandising tworzyły odpowiedni nastrój.

Oświetlenie może kierować wzrok kupujących tam, gdzie chcesz, aby patrzyli. Żywe kolory na neutralnym tle mogą być magnesem dla ludzi, których ciekawość budzi. Interaktywny wyświetlacz może mówić o czymś interesującym, co sprawia, że ​​ludzie się zatrzymują i słuchają. Nawet rodzaj muzyki, którą grasz w swoich sklepach, mówi coś o towarze i marce.

Znajdź możliwości cross-merchandise

Jakie masz produkty, które wzajemnie się uzupełniają? Umieszczenie ich razem na wystawie zachęca klientów do zakupu razem i zwiększa ogólny rozmiar koszyka.

Sklepy spożywcze są najbardziej oczywistym przykładem działania tej zasady. Przyprawy są zawsze w pobliżu chleba, z wyjątkiem salsy, która jest oczywiście w pobliżu chipsów tortilla.

Jednak większość innych sprzedawców detalicznych stosuje tę samą zasadę łączenia produktów . Sprzedawcy elektroniki mają obok odtwarzaczy Blu-ray filmy Blu-ray. Smartwatche znajdują się w pobliżu pasków smartwatcha itp.

Korzystanie z informacji o handlu detalicznym, aby zrozumieć, które produkty są często kupowane razem i jakie ceny mogą dać Ci przewagę

Stale kontroluj swoje punkty sprzedaży

Visual merchandising nie jest zadaniem typu „ustaw i zapomnij”. Musisz stale kontrolować swoje sklepy, aby zrozumieć, gdzie Twój merchandising jest skuteczny, a gdzie nie. Architektura Twoich sklepów, aptek czy platform cyfrowych, a także poszczególnych wyświetlaczy, jest zasadniczo kreatywnym przedsięwzięciem. Ale musi być oparty na danych i stale powtarzany, aby wszystko było skuteczne.

Poza tym klienci mogą zachorować na ślepotę wyświetlacza, jeśli dokładnie wiedzą, czego się spodziewać za każdym razem, gdy robią u Ciebie zakupy. Ciągłe mieszanie wizualnej strategii merchandisingowej i próbowanie nowych rzeczy nie tylko pozwala gromadzić cenne dane, ale także zapewnia klientom świeżość.

Visual merchandising to szeroko zakrojona dyscyplina, która obejmuje marketing, operacje, projektowanie i sprzedaż w celu stworzenia atrakcyjnej obsługi klienta i zwiększenia sprzedaży. Zrozumienie, jak wykorzystywać dane do napędzania ich kreatywnych aspektów, może być prawdziwym wyróżnikiem w zatłoczonym obszarze handlu detalicznego.