Czy medytacja może uratować życie?

Od 23.06.2018 r świat żył informacją o uwięzionej w jaskini, grupie piłkarzy. Uratowani po 14 dniach nastoletni chłopcy są w dobrej kondycji psychicznej i schudli tylko po 2 kg. Jak to możliwe? Wpływ miała na to postawa trenera – nie wyświęconego mnicha, który medytował ze swoimi podopiecznymi i praktykował ćwiczenia oddechowe.

                     

Jak to fizycznie możliwe, że medytacja i techniki oddechowe pomogły trenerowi ocalić swoich zawodników?

Jeśli zaczynamy żyć uważniej i całą swoją uwagę poświęcamy danej czynności to więcej z niej czerpiemy. Dlatego na pewno piłkarze uwięzieni w jaskini uważnie spożywali prowiant, który mieli przygotowany na wycieczkę. Spróbujcie wziąć orzech lub rodzynkę i zjeść ją nie szybciej niż w 3 minuty. Najpierw się jej przyjrzyjcie, powąchajcie. Poczujcie smak, który rozchodzi się w budzi wraz z pierwszym kęsem. Robię to ćwiczenie z moimi zawodnikami, żeby pokazać im jak działa Uważność. Wszyscy przyznają, że nagle intensywniej odczuwają smaki. Na dodatek jeśli posiłki zaczynamy jeść trochę wolniej i myślimy o tym co jemy, to o wiele szybciej się najadamy.
Ta technika na pewno pozwoliła chłopcom oszczędzić jedzenie.

Trener Ekapol Chantawong kazał zawodnikom leżeć spokojnie i nie wykonywać zbytecznych ruchów, aby nie marnować energii. Prowadził im medytację, aby zachowali pozytywne nastawienie. W czasie silnego stresu, ciało jest napięte, ciśnienie podwyższone i spalamy więcej kalorii. Na dodatek wpadamy w pułapkę negatywnych myśli, które odbierają nadzieję na Happy End.
Dodatkowym wzmocnieniem były ćwiczenia oddechowe, które ułatwiały odwrócenie uwagi od strachu, wyciszały i wzmacniały ich organizmy.

To ogromne szczęście, że trener miał właśnie takie doświadczenia i był praktykiem. Być może w innych okolicznościach ta historia inaczej by się skończyła. 

Kolejny pozytyw tej historii jest taki, że pewnie sporo osób zainteresuje się teraz praktyką Mindulness, a to może tylko wszystkim wyjść na dobre.

Szczegółowo techniki Mindfulness i ich zastosowanie opisywałam już wcześniej na blogu Mindfulness w praktyce sportowej oraz Przerywanie błędnego kręgu . POLECAM

Dalej

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *