Być Fit.

Zobacz blog

Od nowego roku postanowiłam zacząć ćwiczyć oraz zdrowo się odżywiać.

Za nim zaczniemy ćwiczyć powinniśmy się zbadać. Takie badania mają na celu zbadać nas tak aby wiedzieć na ile nas stać. Możemy również zrobić analizę ciała, taka analiza nam pokaże ile mamy np. tłuszczu oraz wody organizmie , ile ważymy itp. .

Zanim zaczniemy nowy start , powinniśmy zasięgnąć wiedzę na temat fit. Możemy przeczytać na ten temat w internecie czy książkach poradnikach.

Polecam książki Anny Lewandowskiej oraz książkę ,, Codziennie Fit ” .

Ważne jest też cel czy motywacja. Bez tych cech możemy mieć trudności w odchudzaniu. Może to być rzeczy , czy ulubiona postać. Ko

Powinniśmy zaiwestoewć w strój . Nie musimy kupować jakiś ekstra strojów ,teraz możemy dostać zestawy w niskiej cenie oraz dobrej jakości.

Na pewno potrzebujemy koszulkę , może być zwykły bawełniany t-shirt . Potrzebujemy również stanik . Stanik powinien być wygodny oraz przylegający do ciała . Biust w topie nie powinien być narażony na wszelakie wcząsy. Zły dobrany stanik może źle dobrany może źle wpłynąć na zdrowie . Potrzebujemy bluzę ,legginsy oraz krótkie czy szorty . Spodenki które nie ograniczają ruchu . I buty , pamiętaj żeby nie ćwiczyć w trampkach tylko w butach odpowiednie do sportu.

Jak już mamy skompletowany strój to teraz możemy ułożyć dwa plany . Pierwszy to będzie plan posiłków a drugi to plan treningowy.

Jeść powinniśmy 5 razy dziennie a nasz trenować powinniśmy 3 razy w tygodniu. No chyba że 3 razy dziennie to za mało to możesz ćwiczyć więcej.

Pamiętaj że ważna jest rozgrzewka . Bez rozgrzewki możemy nabawić się kontuzji .

Mas do wyboru kilka wariantów . Możesz ćwiczyć na siłowni z trenerami lub iść na siłownię na powietrzu . Możesz także ćwiczyć w zaciszu domowym.

Możesz ćwiczyć że sprzętem lub bez sprzętu .

Mamy kilka rodzai treningów :
* trening aerobowy : są to ćwiczenia o niskiej i średniej intensywności  . Są to treningi takie jak trucht , jazda na rowerze ,pływanie .
* Trening cardio : jest on intensywniejszy od aerobego . Polega on na szybkim biegu czy jeździe na rowerze .
*Trening wzmacniający ( mięśnie) : polega on ćwiczeniach , które mają na celu wzmocnić nasze mięśnie . Są to ćwiczenia takie jak przysiady ,pompki itp.
*Trening interwałowy ,czyli szalony . Jest on bardzo intensywny , nie poleca się go osobą , które dopiero zaczynają ćwiczyć.
*Rozciąganie : są to ćwiczenia które, poprawiają gibkość oraz elastyczność ciała .
*Trening siłowy . Ten trening polega na rozbudowanie masy oraz poprawy siły .

Jeśli chodzi o mnie to ćwiczę różnie . Jeśli nie mam ochoty na ćwiczenia to odpuszczam lub idę na spacer. Jem też kiedy chce ale staram się jeść zdrowo.
Dalej

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *