Pięć pokarmów, które mogą wzmocnić twój układ odpornościowy


Istnieje wiele rzeczy, które mogą wpływać na układ odpornościowy . Napięty harmonogram może sprawić, że poczujesz się wyczerpany i nie jesteś w najlepszej formie. Dużo odpoczynku jest ważne, podobnie jak jedzenie właściwych rzeczy.

Istnieje wiele pokarmów, które mogą faktycznie wzmocnić układ odpornościowy i pomóc w walce z przeziębieniem i grypą. Oto lista produktów leczniczych, które należy wziąć pod uwagę podczas planowania posiłków.

SZPINAK


Ta liściasta zieleń jest pełna dobroci i tak łatwa do włączenia do posiłków. Szpinak zawiera wiele niezbędnych składników odżywczych i przeciwutleniaczy , w tym flawonoidy, karotenoidy, żelazo, witaminę C i witaminę E.Składniki odżywcze, które znajdujesz w szpinaku, wzmacniają funkcje odpornościowe i zapewniają organizmowi niezbędne do podziału komórek i naprawy DNA.

MIGDAŁY


Witamina E jest naprawdę silnym przeciwutleniaczem, a dzienną dawkę można uzyskać w zaledwie kilku migdałach ! Badania sugerują, że dla utrzymania zdrowego układu odpornościowego niezbędne jest dostarczanie dużej ilości witaminy E. Możesz dodać migdały do ​​swojego posiłku lub zjeść je jako przekąskę, aby mieć pewność, że otrzymujesz odpowiednią ilość witaminy E, magnezu i błonnika.

SŁODKI ZIEMNIAK


Nie tylko mają kluczowe znaczenie dla funkcji odpornościowej, ale słodkie ziemniaki mają również dodatkową zaletę, że są świetne dla skóry . Bez cholesterolu, bez tłuszczu i bogaty w beta-karoten, jeden średni słodki ziemniak zawiera aż 120% Twojej dziennej dawki witaminy A!

CZOSNEK


Klasyczny domowy środek na przeziębienie, czosnek ma właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybicze . Badanie dotyczyło osób, które przyjmowały suplementy czosnku w zimnych porach roku – wynik był taki, że ci, którzy przeziębili się mniej niż osoby przyjmujące pigułki placebo. Czosnek jest łatwy do włączenia do diety – można go dodać do dań z makaronu, dań z ryżu i oczywiście pieczywa czosnkowego.

BROKUŁY

Potęga warzyw, brokuły, jest fantastycznym źródłem witaminy C i zawiera przeciwutleniacze, takie jak sulforafan . Przeciwutleniacze pomagają zwalczać wolne rodniki, które są rodzajem niestabilnych cząsteczek w organizmie, które mogą atakować układ odpornościowy. Niektórzy ludzie uwielbiają brokuły , podczas gdy inni wolą w ogóle ich unikać. Spróbuj włączyć go do posiłków w sposób, któremu nie możesz się oprzeć – pieczenie brokułów z czosnkiem może być świetnym sposobem na dodatkowy zastrzyk zdrowia!

Wszyscy wiemy, że utrzymanie zdrowia jest priorytetem, a utrzymanie dobrego stanu układu odpornościowego jest ważnym sposobem osiągnięcia tego celu. Wprowadzenie niewielkich zmian w diecie może naprawdę pomóc organizmowi w walce z infekcją. Ważne jest również, aby wysypiać się, regularnie ćwiczyć i radzić sobie ze stresem.